Przejdź do głównej treści
20181211

No (p)AI(n), no GAME - zadania i metody SI w grach wideo

Data: 11.12.2018
Czas rozpoczęcia: 21.00
Miejsce: Academia Electronica
Kontakt: sekcjafilozofiitechniki@gmail.com

Sekcja Filozofii Techniki zaprasza na wykład gościnny mgr Barbary Giżyckiej (Uniwersytet Jagielloński, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie) w Academia Electronica - Instytut Filozofii UJ w Second Life.

Współczesna Sztuczna Inteligencja potrafi sama grać w gry, projektować je i tworzyć, a także modelować wirtualne światy i ich mieszkańców (NPC). W kontekście gier, istnieje kilka obszarów, w których szereg różnych metod SI znajduje ciekawe i ważne zastosowania oraz rozwiązania: od algorytmów ruchu, przez schematy podejmowania decyzji, aż po modele emocji. Wykład będzie stanowił przegląd aktualnych wyzwań stawianych przez game design, na które można odpowiedzieć różnymi technikami SI.

mgr Barbara Giżycka - doktorantka informatyki na AGH, licencjat i magister kognitywistyki na UJ. Psycholog w Bloober Team i R&D Scientist w Nano Games. Swoją pracę i pasję łączy zajmując się informatyką afektywną, w szczególności w odniesieniu do projektowania gier wideo. Prywatnie interesuje się grami komputerowymi, literaturą i sztuką, oraz kulturą Dalekiego Wschodu.

Strona wydarzenia

JAK DO NAS DOTRZEĆ
Spotykamy się w Academia Electronica w środowisku wirtualnym Second Life. Jeśli nigdy u nas nie byłeś:
(poniższe kroki są pokazane na filmiku pod adresem: https://youtu.be/8nx9hH1mt8o)
1. odwiedź stronę https://secondlife.com/
2. zarejestruj konto, pobierz instalator
3. zainstaluj program na swoim komputerze oraz zaloguj się w nim na swoje konto
4. w pasku adresu w programie Second Life wklej linka http://maps.secondlife.com/secondlife/Four%20Sisters/201/220/22 a następnie kliknij enter

W razie trudności z logowaniem zapraszamy do kontaktu (sekcjafilozofiitechniki@gmail.com)

Spotkanie będzie nagrane i upublicznione.